Kjøpsvilkår
GENERELL INFORMASJON
Interiør A/S
CVR: 27921124
Højmarksvej 34, 8723 Løsning, Danmark
kundeservice@interiorshoppen.no
Tlf: +45 75 89 33 95
LEVERING OG HANDELSBETINGELSER
Handelsbetingelser for Interiorshoppen.no for privatkunder og bedrifter, herunder institusjoner.
1. Kjøp hos Interiorshoppen.no
Kjøpet er gyldigt i det øyeblikket du som kunde bestiller en vare.
Der tas forbehold for force majeure, valutaendringer og skatteoverføringer.
2. Priser og kontrakter
Alle priser er inkl. 25 % moms, der ikke annet er nevnt. Prisene gjelder kun innenfor Norges grenser. Alle kontrakter inngås på dansk.
3. Salg generelt
Ved bestilling sendes bestillingen innen 4 til 7 virkedager. Unntatt fra dette er varer hvor det er oppgitt, at det er en bestillingsvare med lengre leveringstid. Normal leveringstid er 3 - 5 virkedager etter at bestillingen er sendt. Alle varer sendes med Bring. Vi gør oppmerksom på at Bring ikke leverer pakker over 20 kg over stue-etasje. Større møbler leveres enten med egen bil eller med møbeltransport, levering avtales nærmere. For bestillinger under 1.999 NOK. ilegges et gebyr på 449 NOK.
For bestillinger som ikke forefindes i vår nettbutikk, eller som bestilles etter spesielle ønsker, belastes en forhåndsbetaling på 100% før bestillingen igangsettes. Angreretten og returretten fravikes ved spesialbestillinger.
4. Levering
Levering til kantstein
Din bestilling vil normalt bli sendt fra vårt lager på torsdag i bekreftet leveringsuke. Så snart kundeservice har bekreftet leveringsuken, vil du motta en e-post med dato for utsendelse av bestillingen din. Transportøren leverer innen et tidsintervall på 4 timer, og du vil motta en SMS med tidsintervall dagen før levering. Den leveres av et fraktselskap til kantstein og sjåføren kontakter deg 30 minutter før levering og banker/ringer når de er på adressen.
Dersom du ikke er hjemme, vil sjåføren vurdere om det er trygt å legge fra deg leveringen på adressen, dog ikke dersom du har dør ut mot gaten/veien. Dersom de ikke finner det rimelig, vil denne returen bli tatt og du vil bli kontaktet for omlevering, noe som gjøres mot et tillegg på 449 NOK. Det kan forekomme endringer i leveringsdager i helligdager og travle perioder.
Omdirigering:
Ved omadressering eller endring av leveringstidspunkt for bestillingen, ta kontakt med Interiorshoppen.no kundeservice så snart som mulig. Du vil bli belastet 449 NOK for endringer i forsendelsen etter at bestilling er gjort onsdag i bekreftet leveringsuke.
Fraktpriser – Norge
Småpakker sendes med Bring:
Gratis frakt på bestillinger over 1.999 NOK
Bring Hentested – 449 NOK i frakt på ordrer under 1.999 NOK
Bring distribusjon for bedrift - 449 NOK i frakt (Gratis over 3.999 NOK)
Bring med levering – 449 NOK i frakt. (Gratis over 3.999 NOK)
Returfrakt - 449 NOK
Store forsendelser(f.eks. møbler) sendes med møbeltransport til kantstein
Levering til kantstein – 2.395 NOK (gratis over 15.999 NOK)
Returfrakt – 2.395 NOK
OBS: Vi leverer kun til faste øyer
5. Avbestilling
Dersom du ønsker å kansellere eller kansellere en bestilling som allerede er lagt inn, skal det i utgangspunktet gjøres på samme måte som bestillingen ble gjort. Alternativt kan dette gjøres ved å sende en e-post til kundeservice@interiorshoppen.no merket "Avbestilling". Bestillingstidspunkt og bestillingsnummer skal fremgå her. Har du mottatt ordrebekreftelse pr e-post, kan denne returneres til avsender med teksten «Avbestilling» satt inn i emneteksten. Avbestilling må gjøres før 16.00 samme dag som bestillingen gjøres.
6. Ordrebekreftelse
Interiorshoppen.no lagrer selv ordrebekreftelsen etter at den er sendt til kunden.
7. Betaling
Når du bestiller varer fra Interiorshoppen.no sender vi deg en ordrebekreftelse på e-post som tegn på at bestillingen er mottatt, så vil du motta en e-post når varene er sendt. Betaler du med kredittkort, vil pengene bli trukket i det øyeblikket varen sendes. Ved betaling via bankoverføring vil varen sendes så snart vi har mottatt pengene på vår bankkonto.
Mulige betalingsmetoder hos Interiorshoppen.no:
Vipps
Visa
Mastercard
Maestro
JCB
Klarna - Betal nu
Klarna - Faktura
Klarna - Delbetaling
Gavekort
Rabattkoder kan ikke brukes ved kjøp av gavekort.
KLAGE- OG ANGRERETT
1. Angrerett
Som forbruker har du 30 dagers angrerett når du handler hos oss.
Angrefristen på 30 dager gjelder fra den dagen du får varen i fysisk besittelse. Gjelder det flere ulike varer på en ordre, som leveres over flere forsendelser, gjelder angreretten pr. vare fra den dagen den aktuelle varen er levert. Du må gi oss beskjed innen 30 dager etter mottak om at du ønsker å kansellere kjøpet. Meldingen skal gis til kundeservice@interiorshoppen.no eller ved å bruke vårt angreskema. I meldingen din må du gjøre det klart for oss at du ønsker å benytte deg av angreretten.
Vi gjør oppmerksom på at angreretten, for produkter som er spesialprodusert etter dine behov og ønsker, opphører når produksjonen starter hos leverandøren. Dette kan være varer i stoffer, farger og design som normalt ikke tilbys på interiorshop.dk, som en del av den vanlige produktkatalogen - for ytterligere informasjon henviser vi til den til enhver tid gjeldende lovgivning.
Returnering
Du må sende din bestilling tilbake til oss uten unødig opphold, og senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Du må selv bære de direkte kostnadene i forbindelse med returforsendelsen av varen. Du bærer risikoen for varene fra leveringstidspunktet. Bruker du returetiketter fra Interiorshoppen.no, returfrakt på 210 NOK pr returforsendelse. Ved møbler og større forsendelser som ikke kan returneres via vanlig frakt, ta kontakt med kundeservice så kan vi gi deg et tilbud på en god returfraktpris.
Manglende originalemballasje kan utgjøre verdireduksjon, så for å være sikker på å få alle pengene tilbake, anbefales det at varen returneres i originalemballasje.
Vi behandler returen din innen 7 virkedager, regnet fra den dagen vi mottar varen din tilbake.
Tilstanden til varen når du sender den tilbake
Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og virkemåte. Du kan med andre ord prøve produktet på samme måte som om du prøvde det i en fysisk butikk, men du må ikke ta det i faktisk bruk.
Dersom varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt, noe som betyr at ved heving av kjøpet får du kun en del eller ingenting av kjøpesummen tilbake, avhengig av varens kommersielle verdi.
Tilbakebetaling av kjøpesummen
Hvis du angrer på kjøpet, får du beløpet du betalte oss tilbake. Ved verdifall du har ansvar for, vil dette bli trukket fra kjøpesummen. Hvis du benytter deg av angreretten, vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (men ikke tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen leveringsform enn den billigste standardleveringsformen vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og i alle fall ikke senere enn 14 dager fra datoen da vi mottok melding om din beslutning om å trekke deg fra denne avtalen. Vi utfører en slik refusjon med samme betalingsmiddel som du brukte for den opprinnelige transaksjonen.
Vi kan holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varen tilbake, med mindre du har levert returbevis før da.
Hvis du angrer, må varen sendes til:
Interiør A/S
Højmarksvej 34, 8723 Løsning
Danmark
Du kan også heve kjøpet ved å gi klar beskjed og levere den personlig til ovennevnte adresse, mot forhåndsavtale. (Pakken må ikke stå utenfor)
Vi tar verken imot pakker uten distribusjon eller pakker sendt av kontantbetaling ved levering.
2. klagerett
Som forbruker har du 2 års klagerett, som betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller rabatt, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette krever selvsagt at klagen er berettiget. Skulle produktet uventet gå i stykker i klageperioden, vil det bli reparert gratis på vårt eller produsentens verksted. Skader på produktet forårsaket av betjeningsfeil, håndteringsfeil, modifikasjoner eller grovt misbruk fra brukeren dekkes ikke av reklamasjonsretten. Dette inkluderer også endring av strømstyrken som leveres til enhver relevant komponent. Interiorshoppen.no kan ikke holdes ansvarlig for indirekte følgeskader som varer solgt av Interiorshoppen.no kan ha forårsaket, med mindre det følger direkte av dansk lovgivning. Det vises også til kjøpsloven for prosedyrer ved klage.
Du kan åpne en klagesak her: https://app.claimlane.com/c/interiorshop vennligst gi en god beskrivelse av problemet, kombinert med bilder av defekten. På denne måten kan vi behandle klagen din raskere.
Vi vil behandle din henvendelse vedr klage innen 5 virkedager.
3. Anvendelse av klagerett
Reklamasjon på feil og mangler skal meldes til Interiorshopen.no innen rimelig tid etter mottak av varene. Vi oppfordrer derfor alltid våre kunder til å sjekke produktene ved mottak for å sikre at reklamasjonen kommer rettidig. Ved synlige transportskader, som hakk og riper på emballasjen, som forårsaker feil og mangler på produktet, vennligst annonser alltid innen 3 virkedager med nødvendig informasjon og bilder.
Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få en kvittering for sending slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine. Kunden oppfordres på det sterkeste til å uttale seg om produktets feil eller mangel i forbindelse med reklamasjonen, da unnlatelse av dette kan bety en utvidelse av utbedringsprosessen på grunn av feilsøking. Kunden kan reklamere ved å returnere det defekte produktet pr mail til adressen vår. Varer som ikke dekkes av klageretten og/eller mottas uten forsvarlig emballasje vil bli ompakket og et beløp tilsvarende Interiorshoppen.nos sine utgifter til nødvendig og forsvarlig emballasje vil bli belastet. Varer som returneres ved oppkrav eller som sendes uten porto nektes mottak av Interiorshoppen.no.
4. Klager
Dersom du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, må du kontakte kundeservice@interiorshoppen.no. Hvis vi ikke finner en løsning, kan du sende en klage til:
EU-kommisjonens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.
5. Returvarer som ikke inneholder feil
Når kunden returnerer defekte eller feilaktige varer til Interiorshoppen.no, hvor en feil eller mangel, definert og spesifisert av kunden, ikke blir funnet, returneres varene til kunden. Interiorshoppen.no forbeholder seg retten til å belaste fraktkostnader pr etterkrav, dersom det ikke foreligger kredittavtale. Sendes tilbehør skal nummer og produktbeskrivelse medfølge. Varer skal returneres med en kopi av fakturaen, som viser kjøpstidspunktet for det reklamerte produktet, da varene ellers vil bli lagret inntil en kopi av fakturaen er tilgjengelig og evt. feilmelding på produktet.
6. Ansvarlig retur
Alle produkter som returneres til Interiorshoppen.no skal være forsvarlig innpakket. Skader som følge av defekt emballasje kan føre til at rettighetene dine utløper. Interiorshoppen.no anbefaler at varen returneres via Bring og at varen sendes som pakkepost. På denne måten er det mulig å spore pakken, og det fjerner dermed enhver tvil om varen er levert til Interiorshoppen.no. I tillegg har kunden mulighet til å kunne ringe etter pakken dersom levering ikke har funnet sted.
7. Returadresse
Vennligst send alle returnerte varer tilbake til:
Interiør A/S
Interiorshoppen.no
Højmarksvej 34
8723 Løsning
Danmark
Spesielle vilkår for handel i fysisk butikk
Handler du i vår fysiske butikk for bestillinger over 15.000 NOK belaster vi 100 % på forhånd.
Personopplysningspolicy
Det følgende forklarer hvordan Interiør A/S, Højmarksvej 34, 8723 Løsning, bruker personopplysningene du legger igjen og/eller gir videre.
1. Innsamling av personopplysninger
Personopplysningene vi samler inn inkluderer f.eks. ditt navn, e-postadresse, adresse, telefonnummer og lignende identifiserende informasjon. Denne informasjonen brukes til å inngå en avtale og vi samler ikke inn informasjon uten samtykke.
2. Bruk av personopplysninger
Vi registrerer dine personopplysninger med sikte på å kunne levere varene til deg og gjennomføre betaling samt komme tilbake.
Din informasjon vil bli slettet når vi ikke lenger trenger å behandle den for å oppfylle ett eller flere av de ovennevnte formålene og når vi ikke lenger har en juridisk rett til å beholde den. Opplysningene kan behandles og lagres over lengre tid i anonymisert form, hvor all personsensitiv informasjon er fjernet.
Vi gir ikke informasjonen din videre til tredjeparter med mindre du har gitt ditt samtykke til dette. Utlevering kan imidlertid skje i tilfelle utlevering er lovpålagt, eller dersom det er påkrevd i forbindelse med et rettslig eller mulig rettslig forlik.
Opplysninger som navn, adresse og telefonnummer kan imidlertid bli gitt videre til Interiør A/S sine samarbeidspartnere i forbindelse med levering/frakt, service, reparasjon eller lignende.
3. Tilgang til dine personopplysninger mv.
Som kunde har du alltid rett til å få innsyn i opplysningene vi behandler om deg, dog med visse lovbestemte unntak.
Som registrert kunde hos Interiør A/S har du alltid rett til å protestere mot registreringen. Du har også rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene har du etter personopplysningsloven og henvendelser i forbindelse med dette rettes til: kundeservice@interiorshoppen.no.
4. Cookies
Vi bruker cookies til indsamling af statistik og til trafikmåling. for å samle inn statistikk og for å måle trafikk. Vi bruker informasjonen til å forbedre nettstedet. Ved ditt første besøk vil du bli bedt om å bestemme hvilke cookies vi kan samle inn. Du kan slette disse cookies fra nettleserloggen din når som helst.
Browsing kan utløse en tjeneste-e-post
Interiorshoppen.no sporer din nettleseratferd (f.eks. viste kategorier, merker, produkter) for å forbedre produktene og tilbudene vi viser deg. Et eksempel på denne samlingen er produktene du har lagt i handlekurven uten å fullføre kjøpet. Dette kan resultere i en service-e-post som minner deg om produkter du har lagt igjen i handlekurven. Dersom du ikke ønsker å motta e-post om ufullførte bestillinger, kan du melde deg av direkte via lenken nederst i e-posten.
Du kan også, hvis du har godtatt å motta Webpush, motta nettleserbaserte meldinger som minner deg om produkter du la igjen i handlekurven eller målrettede markedsføringsmeldinger. Du kan trekke tilbake samtykket ditt når som helst i nettleserinnstillingene.
Skulle du ha ytterligere spørsmål er du hjertelig velkommen til å kontakte oss på kundeservice@interiorshoppen.no eller tlf. +45 7589 3395.
Ovennevnte vilkår kan endres av Interiør A/S uten varsel. Det anbefales derfor å holde seg oppdatert. Interiør A/S videreformidler ikke kundedata til tredjepart. Interiør A/S kan imidlertid videreformidle e-postadresser til datterselskaper etc. uten varsel. innenfor Interiør A/S-gruppen for markedsføringsformål - dog kun i tilfelle hvor kunden har samtykket i å motta nyhetsbrev eller annen markedsføring fra interiørshoppen.no eller Interiør A/S.
Oppdatert 30. maj 2024.